Una altra educació és possible: 1 de desembre uneix-te a la #revolta

CGT es presenta aquest any 2022 a les eleccions sindicals d’educació a la província de València. Davant la falta d’avanços en matèria de drets laborals i la contínua privatització de l’educació pública, companys i companyes del sector educatiu han fet un pas endavant per a ser l’alternativa honesta, reivindicativa, solidària i participativa que sempre ens ha caracteritzat.

Uneix-te a la #revolta

CGT presenta candidatura a las elecciones sindicales de educación en la provincia de València

La Confederación General del Trabajo (CGT) presenta candidatura a las elecciones sindicales de educación en la provincia de València tras décadas de ausencia “ante la pasividad de quienes llevan demasiados años aplaudiéndose mutuamente”.

CGT València ha decidido volver a presentar candidatura a las elecciones sindicales de educación en la provincia de València, tras décadas de ausencia y después de atravesar un proceso de reestructuración, “ante la pasividad de quienes llevan demasiados años aplaudiéndose mutuamente, en lugar de hacer frente a la falta de avances en materia de derechos laborales y la continua privatización de la educación pública”.

La organización anarcosindicalista afirma que en València “la acción sindical en los últimos años ha convertido a las organizaciones de trabajadores y trabajadoras en sindicatos de servicios y puertas giratorias que poco tienen que ver con el día a día de las docentes”. Desde CGT explican que su propuesta “no es un proyecto improvisado” y ponen como ejemplo a las secciones de enseñanza no universitaria que son primera fuerza en Aragón y Rioja y tienen “fuerte representación” en Catalunya, Andalucía y Castilla y León.

Explican representantes de la sección sindical de enseñanza de CGT València que aspiran a que en los órganos de representación sectorial haya “una mayor pluralidad y transparencia y que las demandas de docentes se conviertan en una realidad”. CGT considera “prioritaria la financiación de la escuela pública y supresión de los conciertos con centros privados para conseguir una educación pública y de calidad y así generar un espíritu crítico y transformador, además los profesores no somos burócratas y nuestro tiempo y dedicación profesional deben ser para nuestro alumnado”. En su programa CGT también considera la asignatura de religión como “anomalía democrática que debe salir de las aulas” y reclama que “el arzobispado no puede tener vía libre para diseñar currículos educativos y contratar personal a su antojo”.

Desde la sección sindical de enseñanza de CGT exigen más transparencia en todos los procesos selectivos y ponen la mirada más concretamente en el próximo proceso de estabilización del personal interino que comienza este 21 de noviembre “que plantea muchas incógnitas sobre el futuro del personal interino en fraude de ley, sin duda un sector de los más precarizados del colectivo docente”. “CGT siempre ha defendido la estabilidad y las condiciones de trabajo dignas en todos los sectores y este supuesto proceso de estabilización que ahora comienza no asegura ninguno de estos dos requisitos para gran parte del profesorado interino que puede quedarse sin trabajo si no consigue estabilizar su plaza con este proceso” exponen desde CGT.

CGT considera que las reivindicaciones “han cambiado poco en los últimos cuarenta años” y recuerda la “importancia de profesores libertarios como Ferrer i Guàrdia, Ramón Acín, Antonia Maymón o Francisco Ponzán, entre otros ejemplos, como impulsores de la enseñanza universal y democrática”.

CGT presenta candidatura a les eleccions sindicals d’educació a la província de València

La Confederació General del Treball (CGT) presenta candidatura a les eleccions sindicals d’educació a la província de València després de dècades d’absència “davant la passivitat dels qui porten massa anys aplaudint-se mútuament”.

CGT València ha decidit tornar a presentar candidatura a les eleccions sindicals d’educació a la província de València, després de dècades d’absència i després de travessar un procés de reestructuració, “davant la passivitat dels qui porten massa anys aplaudint-se mútuament, en lloc de fer front a la falta d’avanços en matèria de drets laborals i la contínua privatització de l’educació pública”.

L’organització anarcosindicalista afirma que a València “l’acció sindical en els últims anys ha convertit a les organitzacions de treballadors i treballadores en sindicats de serveis i portes giratòries que poc tenen a veure amb el dia a dia de les docents”. Des de CGT expliquen que la seua proposta “no és un projecte improvisat” i posen com a exemple a les seccions d’ensenyament no universitari que són primera força a Aragó i Rioja i tenen “forta representació” a Catalunya, Andalusia i Castella i Lleó.

Expliquen representants de la secció sindical d’ensenyament de CGT València que aspiren al fet que en els òrgans de representació sectorial hi haja “una major pluralitat i transparència i que les demandes de docents es convertisquen en una realitat”. CGT considera “prioritari el finançament de l’escola pública i supressió dels concerts amb centres privats per a aconseguir una educació pública i de qualitat i així generar un esperit crític i transformador, a més els professors no som buròcrates i el nostre temps i dedicació professional han de ser per al nostre alumnat”. En el seu programa CGT també considera l’assignatura de religió com a “anomalia democràtica que ha d’eixir de les aules” i reclama que “l’arquebisbat no pot tindre via lliure per a dissenyar currículums educatius i contractar personal al seu antull”.

Des de la secció sindical d’ensenyament de CGT exigeixen més transparència en tots els processos selectius i posen la mirada més concretament en el pròxim procés d’estabilització del personal interí que comença aquest 21 de novembre “que planteja moltes incògnites sobre el futur del personal interí en frau de llei, sens dubte un sector dels més precaritzats del col·lectiu docent”. “CGT sempre ha defensat l’estabilitat i les condicions de treball dignes en tots els sectors i aquest suposat procés d’estabilització que ara comença no assegura cap d’aquests dos requisits per a gran part del professorat interí que pot quedar-se sense treball si no aconsegueix estabilitzar la seua plaça amb aquest procés” exposen des de CGT.

CGT considera que les reivindicacions “han canviat poc en els últims quaranta anys” i recorda la “importància de professors llibertaris com Ferrer i Guàrdia, Ramón Acín, Antonia Maymón o Francisco Ponzán, entre altres exemples, com a impulsors de l’ensenyament universal i democràtic”.