Comunicat Bombers i Bomberes Forestals GVA

Després de pràcticament nou mesos del canvi de govern autonòmic, de les darreres reunions de les diferents seccions sindicals de l’empresa pública SGISE amb el nou gerent, així com del silenci de la consellera Elisa Núñez Sánchez a la petició per part del Comitè Autonòmic sindical per a mantindre una primera reunió informativa, hui 22 de gener de 2024, totes les seccions sindicals del servei de Bombers Forestals de la Generalitat Valenciana ens hem reunit amb la intenció de fer una anàlisi exhaustiva de la preocupant situació i deixadesa per part de l’administració d’un servei públic essencial d’emergències com el nostre.

Les seccions sindicals CGT, SPPLB, CCOO, UGT, EMAD i CSIF, hem posat en comú tots i cadascú dels greus problemes i mancances actuals de l’operatiu que està afectant greument el nostre servei a la ciutadania i a les condicions dels treballadors i treballadores.

Ens referim a situacions com la incertesa en el procés d’estabilització de 300 companys i companyes, el caos generat a l’estructura administrativa i logística on si no canvia res, el 24 de gener ens quedem pràcticament sense personal estructural, la incògnita amb la incorporació del personal de reforç, la paralització per part de pressupostos i sector públic per aprovar un conveni referendat pel 95% de les forces sindicals, la continua temporalitat, el problema de no disposar d’una segona activitat per al personal de més edat i els greus problemes d’operativitat en grans emergències (necessitem un tercer torn com l’aigua).

Per tot açò i a causa del cas omís i silenci que rebem de la Conselleria així com del govern de la Generalitat Valenciana, acordem totes les forces sindicals anar de la ma i conjuntament per a començar des de ja un període de reunions amb els gestors així com amb totes les forces parlamentàries de les Corts Valencianes per una banda i per un altra, un procés d’informació a tots el treballadors i treballadores quan siga el moment a través d’una assemblea general, un calendari de mobilitzacions i concentracions i un contacte continu amb tots els mitjans de comunicació per a que la ciutadania siga conscient de la situació actual del seu servei públic i les conseqüències que açò pot tindre en el patrimoni natural i zones rurals en un context tan greu de sequera i canvi climàtic.