La Confederació General del Treball (CGT) ha tornat a denunciar Conselleria per l’incompliment de condicionar alguns centres educatius segons marcaven les resolucions d’Inspecció de Treball a les denúncies presentades per CGT en setembre de 2025.
Ja fa més d’un any que CGT va denunciar a Inspecció de Treball “les condicions laborals pernicioses de 15 centres del País Valencià per les altes temperatures a dintre de les aules que feien la pràctica docent inviable i ficaven en risc la salut tant del professorat com del propi alumnat”. Inspecció de Treball va donar la raó a CGT en cada una de les denúncies presentades pel sindicat anarcosindicalista, obligant els centres a executar l’adequació necessària abans de l’inici de curs.
Les resolucions eren clares, abans del 5 de setembre, Conselleria havia de condicionar correctament les aules dels 15 centres amb equips d’aire condicionat, a més de qualsevol altra mesura, per garantir un entorn laboral digne i saludable.
CGT ha comprovat que “alguns d’aquests centres encara no han iniciat cap reforma, incomplint les resolucions d’Inspecció de treball posant en risc la salut de les treballadores”. Davant aquesta situació, CGT ha tornat a denunciar Conselleria “per no dotar els centres de la capacitat necessària per complir la llei”.
El sindicat remarca que les sentències d’Inspecció no sols els donen la raó sinó que “són molt dures amb Conselleria per permetre unes condicions laborals indignes i pernicioses amb la salut”. En eixe sentit, el sindicat recalca que les resolucions expressen “clarament” que solucions temporals o menors com ventiladors no són suficients i que és necessari abordar el problema de manera integral. En aquest sentit, CGT denúncia que l’últim anunci de Conselleria de climatitzar els centres amb un màxim de 25000€ per centre és una mesura totalment propagandística i ineficient.
El sindicat anarcosindicalista seguirà “vigilant que Conselleria compleixi amb les seues obligacions”, i recalca que a les 15 denúncies a Conselleria a 2025 per la falta de climatització, els segueixen el juny de 2026, més d’un centenar de denuncies per la mala o nul·la climatització dels centres arran de la campanya de CGT ‘Aules no saunes’, i on Inspecció de Treball està tornant a donar la raó en cada una de les resolucions que emet. CGT recorda que les respostes que ha rebut per part d’Inspecció de Treball confirmen que el problema de la climatització de les aules és general a tot el País Valencià.
