Una treballadora afiliada al sindicat de neteja de CGT València denuncia a l’empresa Kronox per acomiadament nul en considerar que la van acomiadar per defensar els drets laborals dels seus companys.
Una treballadora afiliada al sindicat de neteja de la Confederació General del Treball a València ha denunciat a l’empresa Kronox per acomiadament nul en considerar que la van acomiadar per defensar els seus drets laborals i els dels seus companys. “L’acomiadament va tindre lloc l’any passat quan l’empresa va decidir prescindir de 10 treballadors que exercien com a conserges i personal de neteja en els edificis Andarella 1 i Andarella 2 del complex empresarial Ciutat Ros Casares en denunciar que no ens havien donat d’alta en la seguretat social quan tocava” explica la treballadora. La treballadora també afirma que “la junta de propietaris era coneixedora de les irregularitats que cometia l’empresa amb els seus treballadors”.
Kronox ha sigut diverses vegades denunciada per cometre irregularitats com l’impagament de salaris, falta de contractes de treball, impagaments a la seguretat social, falta de mitjans tècnics per a cometre la seua labor de manera efectiva i segura o falta de quadrants d’horaris.
Des del sindicat de neteja de CGT València denuncien que aquesta empresa ha treballat per a ajuntaments com els de València, Requena, Mislata, Manises o Quart de Poblet i exigeixen a l’administració pública “control i vigilància per a no subcontractar amb empreses que vulneren greument els drets dels treballadors”.
